A keresőoptimalizálás azaz ismertebb és rövidebb nevén SEO (Search Engine Optimization) az internetes megjelenés egyik legfontosabb eleme és folyamata. Ki ne hallott volna róla, vagy, kit ne érdekelne a folyamat, hiszen a látogatottságból lesz a bevétel. Ezért mindenkinek aki számára fontos, a bevétel előbb, vagy utóbb el kell kezdenie foglalkozni saját oldalának, vagy webshopjának optimalizálásával. A részletekben most nem szeretnénk belemenni, csak gondolatébresztés szintjén. Ha érdekel bővebben a téma, akkor nézz szét ezen az oldalon: keresőoptimalizálás kulcs a nagy látogatottsághoz.
Ha webáruházad van, akkor ez a dolog elengedhetetlen és egy jó szakember pár lépésben el tudja ezt végezni. De ez a weboldalak esetében is fontos, hiszen a látogatottsága az oldalnak a későbbiekben meghatározza a forgalmadat is. Azaz egyértelmű, hogyha nincs elég látogató az oldaladon nem lesz elég megrendelésed, vagy árajánlat kérésed, esetleg kapcsolatfelvételed sem.
Hogyan kell belevágni a keresőoptimalizálásba?
Célszerű először a kategória aloldallal, vagy a szolgáltatás fő menüpontjával kezdeni, mely után következhetnek a részleteket tartalmazó aloldalak. A keresőoptimalizálásban ezt silózásnak hívják, mert minden szorosan egymáshoz kapcsolódó kulcsszó egy csoportba rendeződik és a csoportok ereje együttesen nagyobb, mint ha külön-külön optimalizálnánk tartalmaink. Arra kell figyelni, hogy ilyenkor mindig a fő kulcsszó legyen a kategória, vagy a menüpont neve, majd utána jöhetnek a bővített kulcsszavak, illetve a rokonértelmű kifejezések. Persze mielőtt belevágnál ellenőrizni kell, hogy kulcsszavaidra van e elegendő keresés a google keresőjében.
Fontosak a leírások, melyek nem csak egy egy termék, vagy szolgáltatás esetében segítik az érdeklődőt. Már a kategória oldalon meg kell ezt tenni annak érdekében, hogy könnyedén megtalálhassák a számukra lényeges tartalmakat. Ez a kereső szempontjából is egy fontos folyamat lehet, viszont sokan nem dolgoznak rajta kellőképpen.
Összességében ez egy bonyolult és összetett munkafolyamat, melyhez ha nincs megfelelő tudásunk, vagy információnk célszerű legalább egy konzultáció erejéig tanácsot kérnünk. De persze akkor lehetünk a legeredményesebbek, hogyha egy erre szakosodott szakember, vagy weboldal készítő szolgáltatását vesszük igénybe. Hiszen ők évek óta ezzel foglalkoznak. Így garantált lehet sikerünk és növekvő bevételünk.